Solrosen_Alpha 2018 (genomskinlig).png

RELATIONER

KREATIVITET

KUNSKAP

Hannaskolans fritidshem heter Solrosen. Fritidshemmet är barnomsorg för barn vars föräldrar arbetar eller studerar. Fritidshemmet är öppet under den skolfria tiden samt under lovdagar.

Fritidshem ska komplettera utbildningen i förskoleklass och grundskola genom att stimulera elevernas utveckling och lärande. Samtidigt erbjuder fritidshem eleverna en meningsfull fritid och rekreation. Målet är att barnen ska känna sig trygga och ha möjlighet att utveckla sina intressen och kunskaper. Vår strävan är att fritidstiden ska vara meningsfull och erbjuda varierande aktiviteter till alla elever. Vi på fritids följer vår pedagogiska modell som ni kan läsa mer om HÄR

Veckorutiner

Fritids öppnar klockan 6.45 och stänger 17.00. Behöver man omsorg innan eller efter så har vi samverkan med vår förskola.

Frukost serveras 7.15 - 7.45

Mellanmål serveras 14.15-14.45

Frukt serveras varje eftermiddag 16.30

Våra eftermiddagsaktiviteter är åldersanpassade och skiljer sig därför åt men några återkommer varje vecka. Bland annat utedag, skapande verksamhet, speciella aktivitet för de äldre och fredagskul.

Ansökan på fritids gör du HÄR på Umeå kommuns hemsida

Hör gärna av dig om du har frågor:

fritids@hannaskolan.se